söndag 25 december 2011

Härlig julhelg!

Vi hade så sjukt mycket mat på årets julbord, eftersom vårt julbord är mer finskt än svenskt så hade vi varken prinskorvar eller janssons.
Inget jag saknar heller.

Strömming, sillar, ägg, rossolisallad m.m

Laxcheesecaken

Varmrökt lax

En salig blandning.

Behöver jag nämna att jag var proppmätt efter den här tallriken :)
Och då fanns det mycket på bordet som jag inte ens smakat på.

Vår skinka får vi varje år av mormor och morfar, i år vägde den 11 kg... jo ni hörde rätt ELVA KILO :)
Vi är stor familj och sen har vi som tradition att bjuda vänner på middag på juldagen så den brukar gå åt.
Så nu ska det snart plockas fram julmat igen!

Idag har jag ätit lite skinka och en smoothie till frukost, mätt fortfarande.

Hoppas att ni har ätit massor med god mat och att ni har haft en skön julhelg!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Julmat är bra mat, det finns alltid något som passar en LCHF:are!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Antar laxcheesecake innehåller massor av kolhydrater så kanske är säkrast jag håller mig ifrån det nu när det är ny start om en vecka ;-) Men du kan ju lägga upp det ändå, man kan ju göra som du bjuda på det :) Kul se annat julbord än det man brukar ha hemma! Ska slänga upp foto jag med strax om bara tekniken vill..

    SvaraRadera