onsdag 7 december 2011

Då kör jag listan då! :)

Jag kör alla frågor på en gång då jag är för otålig för att bara köra en per dag....

1. Min bakgrund, hur mycket ska man berätta här då... kommer från en liten ö som heter Åland.
Har haft en bra uppväxt och inga direkta orsaker att "trösta" mig med mat.
Jag var nog bara lite för glad i mat :)

2. Promenader och zumba är kul, styrketräning är kul bara man tar sig till gymmet och gör det.

3. Min självkänsla är väl berg-och-dalbana, det går upp och det går ner, kan inte säga att jag mår dåligt på något sett, men det kan räcka med en liten kommentar och den etsar sig fast för evigt.

4. Min motivation är alla som lyckas, jag följer många olika bloggar och inspireras varje dag av människor som kämpar precis som jag.
Sånt gör mig otroligt motiverad, sen har väl alla en "bild" av sig själv som man strävar mot.

5. Min viktuppgång började egentligen inte så tidigt som jag inbillat mig tidigare, jag fick bröst, rumpa och höfter väldigt tidigt men lade på mig först runt 17-18 års åldern, jag slutade träna och det blev mycket fest och skitmat= viktuppgång.
Sen har vågen sakta gått uppåt och jag fått sämre syn ;)
Så då slutade det med en ordentlig viktuppgång innan jag insåg att jag behövde gå ner i vikt.

6. Mina matvanor ser ni här i bloggen varje dag, jag hymlar inte om något som jag stoppar i munnen, för det är det enda sättet som jag kan låta bli :) lika bra att ha allt svart på vitt så att mab kan titta tillbaks.

7. Mina svagheter....den här var enkel: Snabbmat! Utropstecken!
Snabbmat i kombination med dålig karaktär= katastrof.
Lyckligtsvis så är jag även lite envis, och efter att ha kraschat totalt i somras efter en lyckad vår så är jag tillbaks på banan Ännu mer envis än tidigare :)

8. Styrkor, det är just det jag är väldigt envis när jag sätter den sidan till!
Jag är duktig på att läsa på fakta och kan nästan bli manisk mot mig själv när det gäller "egna" mål som jag sätter upp för mig själv.
Har jag sagt att jag ska gå 7 km så blir det 7 eller 8, aldrig 6...

9. Min metod? har egentligen ingen metod.
Jag äter bra mat med högt näringsinnehåll och undviker skräp såsom socker, stärkelse, och tillsatser.
Man kan kalla det lchf också ;)

10. Mina mål är att komma ner till en hälsosam vikt, röra på mig mer och känna mig snygg när jag ser mig i spegeln.

Hoppas att svaren är någorlunda okej, fast jag ofta flummar iväg i mina inlägg :)

3 kommentarer: