söndag 6 november 2011

Såååå gott!

Var ju på middag till goda vänner igår, och det blev thaikäk både till förrätt och varmrätt, jag älskar thai så jag kunde inte ha blivit gladare :)

Förrätter var en Tom ka gai soppa, otroligt god och massor med olika smaker.
Varmrätten var 2 olika rätter, en kycklingwok med cashewnötter och en kyckling (smulad) wok med vitlök och thaibasilika.
Båda varmrätterna var väldigt heta, men otroligt goda.
Så tusen tack för en härlig kväll!

Blev lite inspirerad på att testa nya thai recept så det blev en tur till thaibutiken för att inhandla lite smått och gott.
Dagens (enda!) måltid blev thaibiff-sallad, supergott!

Har inte haft matlust alls idag, och med tanke på att den enda måltid jag ätit innehöll väldigt lite fett så vet jag redan nu att jag kommer att bli hungrig igen senare.
Får väl steka ett ägg eller nått då.

Hoppas att ni har haft en bra helg, vill ni ha recept på thaisalladen så är det bara att säga till så fixar jag det i morrn!

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Tack för härligt sällskap och kul kväll :)
    Man får aldrig nog av Thaimat det är ju så gott!

    Thaibiff-sallad, den ser oxå god ut.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ni som ska ha tack! Jättemysigt! Kramar

    SvaraRadera