torsdag 24 november 2011

Oh happy day! :)

Har varit en bra dag idag!

Frukost/Lunch 1 ägg med en burk makrill
Mellis: 1 ägg
Middag: 1 biff med sallad, coleslaw och bearnaise.

Det blev en 5 km powerwalk, riktigt skönt att känna att man Vill gå och inte måste!

Sen har jag tvättat, hämtat paket och fått en trevlig inbjudan till en liten tillställning ;)
Berättar mer om den senare.

Mötte upp syster i stan, hon skulle ha en party-outfit till helgen så jag var mest med som sällskap.
Dock så sprang jag på en riktigt skön och snygg vinterjacka, och eftersom jag är i behov av en ny så vart det köp!
Ironiskt nog hade jag fått hem rabattkuponger från samma butik IDAG i brevlådan som jag upptäckte när jag kom hem... man kan inte alltid ha flyt heller :)

Efter att ha sprungit i typ 128 affärer så hittade syrran det hon skulle ha och vi kunde gå och käka en bit mat.

Vi gav Jensens Böfhus en chans igen, vi tog exakt samma sak (minus pommes och bröd).
Biff på 250 gr. med grönsaker och bearnaisesås, både beställde medium stekt.
In kommer våra biffar Värre än RARE, dom hade knappt sett en stekpanna, och om man gillar smaken av rått kött absolut helt okej.
Men vi ville ha medium, så dom skickades tillbaka.

När biffarna kom tillbaks hade jag mitt i allt fått en STOR hög pommes på min tallrik, och jag väljer alltid bort det då jag inte vill ha lukten och frestelsen så nära om jag inte måste.
Nåväl orkade inte gnälla så jag åt min biff med sallad och grönsakerna, första tuggan så ser jag att detta är exakt samma biff som skickades in, dessutom hade dom stekt på biten som jag hade i munnen men lade på sidan då jag inte kunde få ner den. UÄCK!

Jag åt några få tuggor av köttet men blev mätt på salladen som jag tog från buffén så det var lugnt.
När vi skulle gå så fick vi hela stämpelkortet fyllt så nästa gång bjuder dom på en hel måltid, helt okej men är ändå osäker på om det stället är min kopp te...

Min favorit i Stockholm är Prinsen, saftigt kött men tyvärr lika saftig nota.
Dock så är det av en helt annan kvalitét så ibland kan man unna sig det.


Det här var första tallriken Innan jag insåg att köttet var rått...ingen pommes...sen fattar jag inte hur dom tänke när jag fick pommes på den andra tallriken.
Nåväl nu hemma i soffan, ska ta en mugg te och kolla Criminal Minds...
ha en skön kväll alla!

5 kommentarer:

  1. Livets ironi, dom där lapparna från Lindex & KappAhl + H&M etc.. Man känner sig snudd på lurad när man handlar till fullpris!

    Jag har faktiskt aldrig testat äta på Jensens Böfhus, varit nyfiken men aldrig blivit av.. Och nu vet jag inte om jag vill ;-) Smart det där med pommesen, för det luktar såå gott och man ska bara smaka en och vips är mer än hälften borta.

    Du har helt rätt i din iakttagelse, en av få laster i mitt liv är SOCKER!!! Och för tillfället har jag så himla svårt skaka av mig det, ur humör och sockert lockar ännu mer. Varit ett uselt år för mig och det har verkligen gått fram och tillbaka med siffrorna på vågen. Skulle vilja se massa minus men jag vågar inte köra en riktig socker rensning vet ärligt talat inte om jag skulle klara ren lchf meny så som du gör. Och nej jag blev inte upprörd över din kommentar, förstår att det är mer omtanke än "pekpinne" ;)

    SvaraRadera
  2. Haha men det är ju bara en anledning för att få shoppa en gång till? ;D haha

    Men bläää vad äckligt med köttet! Låter inte som något toppenställe direkt... :P

    SvaraRadera
  3. Jag har gett Jensens flera chanser, men kommer fram till efter varje gång att jag gillar det INTE! Köttet har iofs alltid varit ok, men tillbehören, urk! Nej, det blir nog inte fler gånger! Förstår dig!

    SvaraRadera
  4. Ja tillbehören smakar inte alls bra, socker! Coleslaw som är så mycket fabrikat så det finns inte :( blähh... Då föredrar jag Jimmys Steakhouse som har Goda tillbehör och helt okej priser!

    SvaraRadera