tisdag 22 november 2011

Mumsig middag och soffmys med syster

Det blev som nämnt tacos till middag, med hemlagad guacamole, salsa, jalapenos och massa annat gott :)
Nu sitter vi i soffan och väntar på desperate housewives :)

Köpte nya ketostix när jag var och handlade på apoteket, och frågade kvinnan i kassan lite om stickorna och dess trovärdighet.
Hon i sin tur frågade mig om min kost och om jag har fått stickorna att bli lila någongång och jag svarade ja såklart, man är ju i ketos när man äter ren lchf kost.
Då påstod hon att jag bara Måste svälta mig själv eftersom stickorna blir röda/lila bara om man förbränner muskler...Hmm tänkte jag, men orkade inte göra det till en stor grej där på plats.
Kom hem och har googlat och läst på lite, och det hon totalt missade (dåligt påläst) är att när kroppen inte får kolhydrater så bränner den muskler/protein och fett, och äter man lchf (30% protein 70% fett) så är det ingen chans att man förbränner några muskler= man bränner från fettdepåerna.
Min lilla djävul jag har på axeln skulle vilja printa ut en hel sida med fakta och ge henne nästa gång jag ska dit ;)

HÄR kan ni läsa med om ketostix och lite fakta :)

Ha en skön kväll! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar