onsdag 9 november 2011

Lchf Kokosbollar recept

Hittade receptet hos Åse och dom var godare än jag trott :)
Jag hade inte exakt samma saker i, men jag tog vad jag hade!

100 g smör
100 g kokosflingor av bra kvalitet + extra flingor att rulla i
150 g mandelmjöl
3 msk kakao
2-3 msk starkt kaffe
1/2 dl xylitol (åse använde sukrin, men eftersom jag bara hade xylitol så testade jag med det och det blev bra)

Blanda rumsvarmt smör och ev sötning med elvisp, rör sedan ner övriga ingredienser och vispa ihop!
Rulla små bollar och rulla i kokosflingor och ställ sedan kallt!

Per bit: 81 kcal, 1 gr. protein, 0 gr. kolhydrater, 7 gr. fett
(sen blir det ju nån lite kolis beroende på hur många bollar man äter :)

1 kommentar:

  1. Mums! Ska ocksa testa dem nagon dag, har sparat hennes recept.

    Svar: Inga problem :)

    SvaraRadera