torsdag 10 november 2011

gottgottigottgott...

Det blev ju lite av en buffé igår till middag, ceasarsallad, gulasch och tacopaj.
Alla rätter fick godkänt men jag tror att ceasarsalladen var bäst :)

Så idag blev det rester till frukost/lunch, tacopaj med sallad och dressing.
Middagen kommer att bli ceasarsallad.

Pajen blev saftigare när jag gjorde den i storlek större (än den på bilden)

Gulasch med köttfärs och broccoli

Dagens frukost/lunch
Ikväll får ni inte missa PLUS på SVT1 klockan 21.00, dom kommer att visa ett inslag om olika dieter och vilka som är bra och varför m.m.

So long!

9 kommentarer:

  1. Nom nom nom!

    Svar: Haha, ja men du haller säkert med om det ända ;-)

    Tack! Ja sättet som hon sa det pa, jag tänkte bara "vafaaan". Och jag HATAR att de helst av allt vill ha bild, men kommer väl försöka med bild fran och med nu...inte för att det verkar hjälpa i sadana fall! Heh.

    Jag hoppas det kommer nat bra snart, hoppas faktiskt pa det bagerijobb jag sökte igar. Det är i butiken alltsa, inte i själva bageriet, och jag har verkligen ALLT de söker. Sen ligger det rätt bra till ocksa, maste aka buss en kvart eller sa, men busshalplatsen är ett par min hemifran ;-)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut alltihop!! kan du möjligen ge ut receptet på tacopajen;)? eller finns det under dina recept?
    Fint namn du har bwt;)

    SvaraRadera
  3. Daniela: Jag höftade till det, och tacokryddningen gjorde jag på salt, cayennepeppar, spiskummin, vitlök och chilipeppar! :) sen såklart köttfärs, lök, ost och lite jalapenos i själva pajen.

    SvaraRadera
  4. Svar: Tack söta du :) Nä, men jag tyckte bara det var en konstig grej att säga. Det lät liksom fel. Dessutom har ju det med ansökan att göra, inte med intervjun. Om de nu absolut ville ha nagon som skickat med bild sa hade de aldrig hört av sig till mig. Det är dem det är synd om här, som inte tyckte jag verkade bra nog. Hah! Där missade de nat!

    SvaraRadera
  5. Rester är det bästa som finns, goda rester åtminstone ;-) Kul att vågen pekar neråt, min börjar göra det med igen.. Den har varit svårflörtad, hehe

    KappAhl klänningen är såå fin, men ogillar materialet och känner inte mig "fin" nog att bära upp den. Hoppas man får se bild på boggen sen med den vackra klänningen på!

    SvaraRadera
  6. Här finns det alltid massa god mat =) Gårdagen blev mycket bättre, kunde knappast bli annat från den utgångspunkten ;)

    SvaraRadera
  7. okI! jag tänkte mest på själva pajdegen, den såg bra ut, har inte hittat nåt bra recept på pajdeg, hur gjorde du den;)?

    SvaraRadera
  8. Daniela: Receptet på pajdegen finns under fliken recept! :) och den är kanongod!
    Tove: Ja jag kan förstå det :)

    SvaraRadera