fredag 21 oktober 2011

till farbror doktorn.....

Jag hoppas att det inte Sååå illa ändå....jag ska ju bara ta ut en glasbit som sitter mitt i handen.

Lång story kort, jag var med om en rejäl bilolycka för sisådär 9 år sen, och klarade mig helt otroligt bra (fast jag "parkerade" bilen 40 meter in i en skog)
Nåväl jag krossade hela vänster armen mot rutan (inget bälte) och fick in massor med glas där och i armen sitter det fortfarande glas som läkarna inte fick ut, och så händer det ibland att nån liten jäkel vandrar ut i kroppen och stör...som nu MITT i vänster hand! (jag är vänsterhänt också)
Så oavsett hur liten den är vill jag ha bort den, jag kan knappt lyfta en stekpanna med den handen eftersom det ilar i hela kroppen om jag kommer med tyngd där glasbiten är.

Så håll tummarna för mig nu, ska dit om 30 minuter och skära lite......

3 kommentarer:

  1. Läskigt!! Vilken otäck olycka, du hade änglavakt! Hoppas doktorn får ut glasbiten nu då.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad knepigt att ha glas kvar i kroppen så länge efteråt! Har aldrig hört talas om det. Säger som Åsa, vilken tur du hade ändå!
    Lycka till hos farbror doktorn:))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tur kan man absolut säga att jag hade :)
    Glaset som är kvar kapslas in i vävnaden och läkare vill helst inte gå in och gräva om inte glaset flyttar på sig, så jag fick tjata lite för att överhuvudtaget få komma in. Kram

    SvaraRadera