söndag 23 oktober 2011

SÅ gott!

Hade en trevlig middag igår, det blev inget glas rött.....dock flera glas vitt :)
Men jag kan varmt rekommendera det vita vinet som heter Two Oceans Sauvignon Blanc/ Chenin Blanc, det är friskt och gott och har endast 5 gr. socker per liter!


Förrätten-Blomkålssoppa

Varmrätten-Italienska köttbullar med hemlagad tomatsås
Tallriken med köttbullarna ser lite klen ut, men jag klarade mig utan andra tillbehör, gästerna fick pasta.

Tog ingen bild på kolatårtan (vill ju inte fresta) men jag kan lova att den blev uppskattad...
Jag provsmakade inte en enda smula (stolt) men gästerna tog om så det är väl ett bra betyg.
Den lilla bit som var kvar fick följa med hem med en av vännerna.

Idag är jag lite småseg, men inte bakis och det är så skönt.
Frukosten idag blev 2 stekta ägg och 2 köttbullar från igår, helt ok!

Snart dags för lunch...har en idé som jag ska testa...återkommer med resultatet om det blir bra!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar