söndag 23 oktober 2011

Pizza-Wrap Recept

Vart så sugen på pizza men orkade inte göra en, så det blev en "variation" på pizza som blev sjukt gott!

Jag gjorde en wrap på 2 ägg, 1/2 dl grädde, lite riven ost, 1/2 msk. fiberhusk, lite salt och peppar.
Vispa ihop och stek i smör, när wrapen ligger och puttrar stör du över lite oregano och sen vänder du på den.

Låt den få fin färg på båda sidor och lägg sedan upp på ett fat, därefter strödde jag lite mer ost på, klickade ut lite salsa, la på skinka, peperonikorv och hackad jalapeno.
Därefter rullade jag ihop härligheten och åt, tog en halv (brukar inte orka med en hel) men det var såå gott så jag mumsade i mig andra halvan också...

Så nu sitter jag här flera timmar senare och är fortfarande rätt mätt :)

Testa den!


6 kommentarer:

  1. Oj va smidigt!! Å pizzakänsla på ett snabbt å enkelt sätt.=) Wrap är ju så himla bra å kan fyllas med det man har hemma!

    Imorgon ska jag laga meatzza för första gången, ska bli spännande å se hur det smakar...=))

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja och det var så otroligt gott! :) Du måste berätta hur du gjorde meatzza sen! :) har inte testat den än. Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu finns meatzza "receptet" på bloggen!=)

    SvaraRadera
  4. Ja det funkade faktiskt! Måste vara tunn botten å nästa gång ska jag krydda den mer, jag fick lite för tjock botten nu första gången, inte för att det blev äckligt eller så, haha, men jag tycker den ska vara så tunn som möjligt!:)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Detta recept snor jag med mig ;-) ha en fortsatt bra dag. peppkram

    SvaraRadera