lördag 8 oktober 2011

Mysig fredag :)

Började gårdagen med att åka och helghandla till ica maxi, gillar att gå och botanisera bland hyllorna i lugn och ro.
Och för första gången hittade jag mandelmjöl, har inte hittat det tidigare och varit för lat att mala själv :)
Så nu ska jag googla lchf-recept med mandelmjöl.

Avslutade dagen med att ha en mysig middag med goda vänner, jag lagade kycklingroulader med bacon och senap, riktigt gott.

Testade att baka lchf bröd i förrgår och det var både enkelt och supergott, hade det som hamburgerbröd och det funkade utmärkt.
Lägger in recept separat senare!

Lite bilder

Mitt långkok, Boeuf Bourguignon

Sesambrödet

Hemlagad hamburgare och chilicheese med vitlöksdipp

Fyllde på förrådet med "bra att ha hemma saker" :)
Hoppas ni har en härlig helg!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Tack! Kul att du gillar min blogg! Jag bara älskar bilden på din hamburgertallrik! Måste prova! :)

    SvaraRadera
  2. Det brödet är gottigt, ser i alla fall ut att va det jag brukar göra ibland. Kör det med solrosfrön emellanat ocksa, beror lite pa vad jag är sugen pa eller vad som finns hemma.

    Ska använda dem till hamburgare nagon gang ocksa, din ser saaa god ut :)

    Maste testa göra chili cheese ocksa framöver. Nu när jag gar hemma om dagarna sa har jag ju tid över att testa massa recept.

    SvaraRadera