onsdag 26 oktober 2011

Lchf Pasta Recept

Fick tips av Anneth (som i sin tur hade hittat receptet här)

Jag har ju letat mig galen efter substitut för pasta men inte hittat något bra, men igår satt jag och läste bloggar och fick tipset på pasta som ser ut och har ungefär samma konsistens som vanlig pasta.

Och då måste jag testa!

Lagade "pastan" och bjöd över grannarna på middag, och jag kan säga att det var helt klart godkänt!


Receptet är enkelt!
Ugn: 150 grader

4 ägg
1 1/4 dl färskost
1/2 dl. fiberhusk
(valfria kryddor)

Vispa äggen pösigt, blanda sedan i färskosten och fiberhusket, vispa igen.
Låt stå ett par minuter och vispa sedan en gång till.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper, lägg över ett inoljat bakplåtspapper och kavla försiktigt ut smeten så att den blir så tunn som möjligt.
Dra sedan av pappret och grädda i mitten av ugnen i ca.8 minuter.
När pastan svalnat kan du skära tunna skivor av pastan, släng sedan ner i valfri sås.

Jag gjorde både köttfärssås och carbonara, och gästerna tyckte att köttfärssåsen passade bäst till.

Hoppas ni också gillar den!

12 kommentarer:

  1. Men va kul! Jag har sett det där receptet nånstans jag med, men inte kommit mig för att testa, pastan är alltså klar efter att du kört den i ugnen? Ingen mer kokning eller så? Detta måste jag testa nu!!=))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den är klar när man haft den i ugnen, sen slänger du bara ner "pastan" i såsen! Och jag kan lova att det var gott! :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Ohmaajgaad!! MÅSTE testa!!! Wiiie!=))

    SvaraRadera
  4. Mm det är sa gott, samma recept som jag gjorde för nagon vecka sen tror jag. Dock smart att lägga ett bakplatspapper pa för att göra degen tunnare! Det ska jag testa nästa gang. Maste testa lasagne ocksa. Jag gjorde carbonara sist gang, älskade den :)

    SvaraRadera
  5. Ja jag kavlade den supertunn, det blir mer likt vanlig pasta då! men kom ihåg att olja in pappret :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det var jätte gott!
    Det är härligt att vara försöksperson till din mat :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Detta ska nog testen nån dAG:)
    Hur gör du din kantarellstuvning som ser så otroligt god ut? ;)

    SvaraRadera
  8. Blir sååå nufiken på att pröva NUUU :)
    När du skriver färskost....vad menar du då?

    SvaraRadera
  9. Emma, det är bara fräasta kantareller med grädde och lök och kryddor, superenkelt och sketagott! :)

    Anonym: Färskost= philadelphia :)lycka till!

    SvaraRadera
  10. Det här låter spännade, det måste vi testa!

    SvaraRadera
  11. hallelulja!!! pasta va gott TACKTACKTACK =)

    SvaraRadera
  12. I olika recept som används för cup mått, men , stor, liten, ingen säger,kan någon berätta för mig ?

    SvaraRadera