tisdag 11 oktober 2011

Jag lever!

Men min mun vart våldtagen...inte så farligt dock, hade pyttelite tandsten (som tandläkaren påstod att är nästintill omöjligt att inte få på 1 år)

Fick massor med beröm och hon sa att det märktes att jag är noga med tandråd (som jag försöker komma ihåg varje kväll..., jag berättade om lchf för henne och hon sa att det bidrar till bättre tänder eftersom det är "ren" mat utan socker och shit.
Jag har tidigare alltid haft problem med karies och början till små "fickor" (som långsiktigt leder till tandlossning) och det beror både på rökning och dålig mat.
Men idag så såg hon inga fickor och inte en tillstymmelse till hål!
Jag är nöjd och det är plånboken med :)

Det blev en sen frukost, så jag åt kållåda.
"Mellanmålet" (sena lunchen) blev en smörstekt skiva formfranska med hemlagad skagenröra på.
Gott och enkelt att slänga ihop.


Inskisk biff med raita, supergott!


Middagen kommer att bli gårdagens middag som var Indisk biff med raita (recept finns under fliken)

Vad ska ni äta för gott idag?

Kramar

4 kommentarer:

  1. oooh va bra hoppas att tandläkaren kan säga samma sak om mina tänder när jag ska på återbesök sist jag var där var det en katastrof men då hade jag inte varit där på ett par år heller och under den tiden jag åt kolhydratkost.

    och tusen tack just nu behöver jag en massa pepp.

    SvaraRadera
  2. Ja det var skönt att gå därifrån (för en gångs skull) :)
    Håller tummarna för dig när det är dags! :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Ska nog testa att baka den där formfranskan...är alltid kul att kunna ha lite olika bröd att välja på.=) Å rosta...mmmm!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den var helt okej, men jag har lite svårt för konsistensen, tror att det är mandelmjölet som gör den. Dock är sesambrödet också gott att rosta :) Kram

    SvaraRadera