tisdag 25 oktober 2011

Bra dag!

Började dagen med en vanlig men ovanlig frulle, stekte två ägg och slängde på lite skinka och ost, det smakade nästan som varma mackor :)
Riktigt gott, och lite roligare än bara stekta/kokta ägg.

Sen körde jag ett pass Zumba på ca.40 min, helt lagom för en flodhäst som mig :)

Tog en lång dusch och satt sen och kikade runt på bloggar, fick ett middagstips som jag ska testa idag...återkommer senare med resultat och omdöme :)


Lunchen blev en supergod rödingfilé med hemlagad remouladesås, fuskade lite och hackade ner picklesgrönsaker och blandade med majjo, creme fraiche och kryddor.

Nu ska jag ta en mugg te med kokosfett, vi hörs sen!

Kram

6 kommentarer:

  1. Hejsan. Såg att du undrade om storlekarna på nikes lunarglide. Fick hem mina skor idag och tänkte om du kanske inte hunnit beställa än. Jag mätte mina fötter, 24.5 cm, sen gick jag in och kollade storleks guiden. Tog storlek 40, som är 25.5cm. Jag tror nikes storlekar är lite stora men när jag har skorna på mig så har jag en tumme mellan stortån och där skon slutar. =)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får peppa varann när inte motivatinen finns där. Men visst är Zumba kul? Det bästa som finns!!

    SvaraRadera
  3. sa: Ja vad snällt av dig! Då ska jag också mäta och kika vidare! :) Tack!

    Anna: Ja det är sjukt roligt!

    SvaraRadera
  4. Flodhäst!!! Hahahahaaa! Du är ju söt!! Ost på stekta ägg är gott, när den smälter ner å blir sådär seg å go...mmm...men skinka har jag aldrig testat med, ett tunt lager senap kanske skulle funka bra på med...?;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åsa: Ja det är ju jag i ett nötskal! :) Jo senap skulle säkert bli smarrigt på! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Pff, flodhäst...det tror jag inte på alls. :P

    Maten ser jättegod ut! Jag brukar lägga lite allt möjligt på mina ägg (stekt köttfärs + grillkrydda + ost är godast) och så lägga ihop dem som en dubbelmacka. Mums.

    SvaraRadera