torsdag 22 september 2011

testar lite nytt...

Har läst i många bloggar om rättikagratäng och att det ska vara ett bra substitut för potatisgratäng, sååå jag tänkte att det måste jag testa.
Jag hade inte den blekaste aning om att rättikan var vit och gigantisk stor....nu får alla som leker med gurkor och bananer nått att bita i...haha...nej usch vad snuskig jag är...
Nåväl jag följde receptet och 2 timmar senare var den klar, och visst den är inte lika krämig och god som en hederlig gammal potatisgratäng men den fick definitivt godkänt!

Grillade lite billig dansk fläskfilé och slängde på en klick café de paris smör och åt tillsammans med gratängskapet, och det var riktigt smarrigt!

Frukosten har varit simpel de senaste dagarna, 3 kokta ägg med lite kalles randiga, gott och mättande.

Idag funderar jag på, vågarjagsägadet... libanesiskt....men om det blir det så blir det att gå ut och käka...
Annars händer det inte mycket i kojan, kollar efter jobb och utbildningar varje dag för att hoppas att jag skulle hitta lite inspiration.


"The Rättika"

Färdig gratäng

Komplett :)

3 kommentarer: