tisdag 23 augusti 2011

Mat, mat och mer mat...

Har gått igenom gamla recept och fått lite ny inspiration till dagens alla mål, så att man inte tröttnar.
Frukosten igår blev 2 kokta ägg, lite räkor, dill, majonnäs och pressad citron över.

Ser lite slabbigt ut men gott var det :)



Lunchen blev blomkålspuré med korvgryta, också gott och mättande.

Middagen blev en burgare från ica, och den har 0 kolhydrater per 100gr.bättre än bäst alltså.


Hamburgaren var 150 gr. så man blir mätt och nöjd på 1 biff.

Idag ska jag ge mig på att laga kållåda, enkelt och perfekt att ha i frysen för dagar som matlagandet känns tråkigt.





5 kommentarer:

  1. Det är så skönt att ha sparat alla recept på bloggen när fantasin tar slut, då kan man få ny lust igen för att laga mat!=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst! Nu är jag tillbaks i rutinerna :) har gjort en stor sats kållåda så att det finns i frysen och nu blir det ceasarsallad till middag :) Mums!

    SvaraRadera
  3. Ååhhh va hungrig jag blev nu! Ser super gott ut :)
    Kållådan och Ceasarsalladen vet jag redan att de är super goda!

    Ja nu gäller det att komma tillbaka till rutinerna igen, inte lätt efter en skön semester... :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ååhh! Nu vill jag ha räkor!! :O

    SvaraRadera