måndag 8 augusti 2011

Det tar sig...

Med maten, har hittat lite av den borttappade inspirationen igen och det känns bra.
Har varit hemma på ön och njutit av livet, umgåtts med familjen och hjälpt mamma på restaurangen.
Var och plockade kantareller med mamma en dag och fick ihop rätt så mycket svamp så nu har jag 6 påsar á sås för 4 pers/påse :) mumma!
Ska försöka ta mig hem snart igen och plocka på mig mer så att man kan fylla på frysen till hösten och vintern.

Igår kom lillasyster över och vi var och kikade på rummet som hon ska hyra när hon flyttar hit om 3 veckor, ska bli mysigt att ha en av systrarna lite närmare sig :)
Middagen igår blev marinerad och grillad fläskfilé med grillade champinjoner och hemlagad kantarellstuvning, smarrigt.


Nu ska jag steka ett par ägg och sen iväg för att kika på nya skor till hösten :) ha en skön dag alla!

6 kommentarer:

  1. Härligt att du hittat tillbaka!=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm kantareller.....*avis*

    SvaraRadera
  3. oh vad gott det ser ut ska nog se till att göra mig lite god lunch ;P blev hungrig av den där bilden hehe ;P

    och tusen tack :d

    SvaraRadera
  4. Ja det är skönt att "vara tillbaks" till rutiner och bra mat :)
    P.S Det Var smarrigt :)

    SvaraRadera
  5. hur gör du kantarellstuvningen?=)

    SvaraRadera