onsdag 8 juni 2011

Underbara onsdag :)

Älskade grillen
Gårdagens middag var smarrig, såhär såg min tallrik ut
En bit rostbiff, 1 chorizo, coleslaw, tzatziki och guacamole... Mums
Dagens frukost blev äggröra och 1 chorizo från igår

Fick även för mig att testa ett recept på ostmaränger som jag hittade på Jeanettes blogg: http://www.jeanikee.se/ dom vart inte så krispiga som jag hade trott (kanske inte gräddade dom tillräckligt) men goda som tusan! :)

OST MARÄNGER
·         äggvitor
·         riven ost
·         ett par droppar ättika
En äggvita per dl ost. Sätt ugnen på 110°C. Vispa äggvita och ättika till en fast smet, det ska gå att hålla skålen upp och ner utan att det rinner ut när det klart. Vänd försiktigt ner osten i äggsmeten, krydda ev. med krydda om du vill, går bra naturell också. (oregano, chili, peppar el. dyl) Bred ut smeten på bakplåtspapper, tjockt i de storlekar du vill ha, de flyter ut lite så ha mellanrum mellan dem. Jag gjorde stänger.
Jag läste nånstans att man ska ha ca. 200 grader när man gräddar maränger (har dock aldrig gjort maränger såhär förut så jag har ingen aning.
Jag vet bara att jag borde haft mina inne längre än 20 min, kanske runt 30 min. eller tills dom släpper pappret (har jag läst). Lycka till om ni testar! :)
Jag kryddade med paprikapulver, chilipulver och pyttelite salt

Ikväll blir det middag ute, spanska tapas står på menyn :)
Ha en skön kväll alla härliga!


3 kommentarer:

  1. Tack för receptet! De ska definitivt provas!=))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Korv till frukost, din lilla buse xD

    SvaraRadera