torsdag 9 juni 2011

satan i gatan...

Vad jag gillar Veronica Maggios senaste skiva med samma namn...den går på repeat här hemma just nu :)

Hade en mysig middag igår, sjukt hur mycket mat dom beställde in, tapas i mängder, friterade bläckfiskringar, friterade tigerräkor, grillade räkor, vitlöksfrästa champinjoner, grillad och marinerad aubergine, vitlöksbröd m.m.
Som tur är fanns det inte så mycket jag kunde/ville äta :) innan varmrätter kom in så kom det en "mellanrätt" som var marinerad och grillad kronärtskocka, har aldrig ätit kronärtskocka på det sättet förut så det var lite kul att testa.
Varmrätten var ostgratinerad oxfile med en speciell rödvinssås, riktigt smaskigt!
Och som om inte det vore nog (jag var proooppmääättt) så kommer dom in med en stor fin dessert bestående av chokladkaka, grädde, glass, sås och massor med frukt! PUHH...

Jag kan ju säga att eftersom man blir bjuden på en sån jättemiddag av personer man aldrig träffat tidigare så Smakar man på allt trots att man kanske inte ens är sugen...men ska inte skylla ifrån mig, det Var supergott! :)

Blir väl minifasta idag då jag vaknade mätt fortfarande, så ingen frukost iaf...blir sen lunch istället och massor med vatten :)

Ikväll får vi finaste grannarna på middag, det blir grillat med klassiska tillbehör (som i tisdags)

Hoppas solen håller sig framme till kvällen så att vi kan sitta ute och njuta!

Ha en skön dag alla!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha! Snacka om matorgie!=)) Men det lät väldigt gott! Hoopas ni får en mysig kväll, själv ska jag träffa ett gäng kvinnor/tjejer ikväll å käka middag på ett jättemysigt värdshus vid en vacker sjö.=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja det kan man lugnt säga :) Mysigt det låter! Hoppas du får en skön kväll med tjejerna :) Kram

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja fantastiskt kul :) Jag blev glad igen da, efter mitt plus pa vagen i mandags...

    SvaraRadera