torsdag 12 maj 2011

massor med rosé igår...

Hade en supermysig kväll med Jessica igår, vi möttes upp på söder och drack en massa vin och pratade skit.
Sen gick vi till Eken och åt middag, det blev ceasarsallad och en pytteliten dessert som vi inte nämner för mig och köttbullar för Jessica.

I morse var det lite segt att ta sig upp men det gick och man piggnade i efter 2 koppar kaffe och ett glas berocca :)

Provjobbet gick som det gick, han jag träffade på intervjun hade "glömt" att nämna för salongschefen att jag var elev och han sökte en färdigutbildad frisör eftersom det inte fanns någon som kunde handleda mig där.
Dessutom ville dom att jag skulle konsultera, tvätta, klippa och föna på 30 min!?!
Jag påpekade att det var jag inte van med och att det nästan är fysiskt omöjligt att göra ett bra jobb på så kort tid...men det är väl så det går till på salonger med billigare priser och mycket drop-in.
Not my cup of tea...
Nåja jag gråter inte för det, bara att leta efter något nytt!

Nu sitter jag bänkad i soffan och väntar på hockeyn! (jag är bara hockey-nörd när det är VM :)

Ikväll kommer min söta Sara hit på middag, funderar på vad jag ska laga för gott...kanske kycklingfilé med bacon/lök-sås.


Onsdags-mys i solen

Bortse från min simmiga-fylle blick :)


Helt okej ceasar

Fick smaka ett par köttbullar av Jessica och Dom var smarriga!
NU börjar hockeyn! ha en bra dag alla söta!

5 kommentarer:

  1. Låter som en underbar kväll!=) Vin är himla gott det, fast jag föredrar vitt. Synd på jobbet men det var väl inte "meant to be" helt enkelt, det finns väl ett antal salonger att välja mellan kan jag tro så snart har du ett nytt jobb! Hoppas du får en fin kväll med sällskapet!=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var så mysigt! Och ja det finns massor med salonger överallt så nånstans ska jag väl få jobb :) Ha en fin kväll du med! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ok jag fattar, det är därför man inte blir så bra i bland i håret...dom slarvar!!
    Men det där såg ju hur trevligt ut som helst...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var en toppen trevlig kväll!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Lotta: Ja det lönar sig nog att betala ett par kronor extra och få ett bra resultat...mycket slarv på drop-in/billiga ställen tyvärr :(

    Jessica: Måste vi snart göra om! :)

    SvaraRadera