söndag 3 april 2011

Ingen skallebank men lite dåligt samvete.....

Hade en jättehärlig kväll igår, det blev ju som nämnt libanesiskt för hela slanten och det var supergott!
Till efterrätt kokade jag en egen kolasås och mamma tog upp tranbär och vaniljglass ur frysen, är ju inte en sötsaksråtta så efterrätten var det inga problem att skippa.
Höll mig till vin hela kvällen kanske lite VÄL mycket vin och sen när jag blev lite rund under fötterna så hamnade näven i chipsskålen...suck...jag som inte ens var sugen på chips eller är särskildt förtjust i chis...jaja...om det hade vart nog så...nej men sen vart jag hungrig och lagade 2 mackor åt mig (av hemlagat NYBAKT bröd!!!) GAAAAHHHH!
Så det var mitt första "fall" som jag nu gjort, oplanerat...dock kanske jag bör tillägga att jag har världens värsta mens också.
Har ju en viss inverkan på suget, men idag bestämde jag mig för att inte låta gårdagen sänka mig (som det har varit tidigare) så jag började dagen med 3 stekta ägg :)

På hemresan blev det fläskfilé med chipotle-bearnaise och sallad, riktigt gott!

Nu blir det soffan och film :)

Hoppas att ni alla har en skön söndag!
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Ha inte dåligt samvete, vi alla hamnar där nångång... Ny vecka - nya tag med nya möjligheter!

    SvaraRadera
  2. Tack :) det är sant, man får se till att inte hamna där fler gånger bara :)

    SvaraRadera
  3. Du klarar det tjejen, alla faller vi ditt nån gång, men vi tittar fram.. inte bak ;) eller hur? Och en dag..räknas inte ;). Tänk på mig med en hel veckas allinclusive :). Men vi är på igen!! Heja!
    Kram och tack för alla goda recept! /Silvia

    SvaraRadera