lördag 2 april 2011

Busy day!

Idag har det varit full rulle här sen jag slog upp mina ögon...
Förberett middagen för kvällen och gjort detta:
  • Hommus (kikärtsröra)
  • Labne Bel Toum (kryddad yoghurt)
  • Baba Ganoush (aubergin-röra)
  • Creme Toum (vitlökscreme)
  • Muhammara (kryddad paprikapuré)
  • Guacamole (vet att det kanske inte hör till egentligen, men det är sååå gott till! :)
  • Fattoush (libanesisk sallad med örter och citron/oljedressing)
  • Rostade pitabröd
Till detta serveras kycklingfilé och oxfilé, tror att det kommer att bli smaskigt!

Har även varit till stan en sväng och "levererat" kläder från Bloppisen, träffade även Pia och valde ut färg till hennes extensions som jag ska lägga in om 2 veckor :)
Ska verkligen bli kul att få "göra om henne" :)

Nu sitter jag i soffan och tar det lugnt med ett glas vitt vin, myser med familjen och har det allldeles alldeles underbart!

Hoppas att ni alla har en skön och mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Men hörrö du, det lät ju fantastiskt gott...undrar ju då vilka recept du använt....
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Använder recept som jag googlat fram och sen ändrar jag lite efter egen smak och tycke :)

    SvaraRadera