söndag 13 mars 2011

Söndag 13/3-2011// sköna underbara söndag!

UTAN skallebank...:) fick tillräckligt med vin i fredags så jag skippade vinet helt igår, det tackar min skalle mig för idag.
Hade en kul kväll med god mat och trevligt sällskap, kollade på mello (och nej jag tycker inte att "rätt låt vann") men kanske inte fel heller...vi får hoppas att den klarar sig i ESC bara.

Vitlöksbröd med vitlöksdipp som tilltugg

Förrätten blev Ceviche med räkor och massa grönt

Varmrätten blev: Kycklingfilé med champinjonsås, vitlöksfrästa svartrötter, potatis och västerbottenpuré.
Min tallrik såg likadan ut fast utan potatisen.

Desserten: Choklad och marängtårta fylld med grädde och bär

Jag åt inte av tårtan, men sen har jag ju inte problem med det "söta" utan mer av allt det "salta"... snålvattnet rann mer när jag serverade vitlöksbröden med dippen kan jag säga ;)

Till Mellon (då alla andra åt chips, choklad, drack baileys, vin, lonkero m.m m.m... så tog jag en liten skål ceviche syrligheten med räkor, chili och alla grönsaker är toppen för att ta bort eventuell "ögon-mat-sug" :)

Nu sitter jag i soffan och njuter av en kaffe framför nyhetsmorgon, sen blir det film och brunch, (alltså kylskåps-rester) men brunch låter trevligare...

Vad tyckte ni? vann "rätt" låt? om inte vem gillade ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar