söndag 27 mars 2011

Slappar och myser...sköna söndag!

Känns konstigt nog inte som söndag idag, hade söndag igår jag... kan bero på att jag var ledig i fredags kanske :)
Hade en riktigt mysig middag igår med goda grannar, vart så inspirerad av den libanesiska maten vi åt i fredags så jag bestämde mig för att testa att laga lite meze själv här hemma.
Och vad bra det blev!
Lagade hummus (kikärtsöra), baba ghanoush (auberginröra), Muhammara (paprikapuré), Labne bel toum (kryddad yoghurt med vitlök och mynta) Fattoush (libanesisk sallad med massor med örter, citron och olja) (lagade även dom där friterade pitabröds bitarna till som ska vara till)
Till detta blev det oxfilé och kycklingfilébitar, jag kan lova att det var riktigt smaskigt, dock inte så mycket lchf...för lite fett för det, men vi kan kalla det lchf-light ;) mätt blev man oavsett!


Mums!
Idag slappar jag bara i soffan och tänker inte göra något annat heller :)
Ska dock göra en kållåda till middag idag, det var så längesen nu och det är så gott.

Vad gör ni en vanlig söndag som denna?

KRAM!

5 kommentarer:

  1. Men vad mumsligt det där lät då....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du skulle öppna en restaurang!=))

    SvaraRadera
  3. Det var supermums! :)
    Åsa: Ja det har jag hört förut :) men jag tror att det är roligare att laga massor med god mat om man inte Behöver göra det Varje dag :)

    SvaraRadera
  4. Ja det var verklige super gott! Det där måste du göra om :)

    SvaraRadera