onsdag 2 mars 2011

Onsdag 2/3-2011 // SOL! ! ! underbara onsdag!

Vaknade runt 07.30, drack min obligatoriska kaffe och berocca i soffan framför nyhetsmorgon.
Läste lite bloggar och kom på att jag inte "bakat" bröd på länge, letade upp Maries ostfralle-recept och slängde ihop en liten sats (2 frallor).
Supergott och man blir väldigt mätt på 1 fralla.

Just det, jag kikade runt på en massa olika bloggar och förundras över att ett par av mina (f.d) inspirationskällor totalt släppt lchf och det med råge.
Det är hetsätning på hög nivå :( jag borde inte bry mig men det är svårt att förstå sig på människor ibland.
Det värsta är nog att personerna vet själva att de mår dåligt av att proppa i sig skitmat men gör det ändå, sen skyller dom på livssituationen eller att dom är sjuka eller något annat helt oförsvarsbart.
Var och en styr och bestämmer över sitt eget liv, och man väljer helt själv vad man trycker in i brödhålet.
Och är man sjuk borde man MER än innan tänka på vad man äter med tanke på att stärkelse kan ge inflammationer i kroppen :(
Nog gnällt om andras val, jag äter lchf och mår underbart bra, och så länge jag har en mage som är nöjd och en kropp som orkar träna så är jag glad!

Däremot Bör tilläggas att jag aldrig kommer att säga att jag inte ska äta pasta igen (för åker jag till Rom ska jag banne mig ha en äkta italiensk pasta! med magont eller inte)
Allt handlar om balans och att inte fixera för mycket.

Min mumsiga frukost!

Nu ska jag ladda med ett glas citronvatten innan löprundan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar