lördag 15 januari 2011

Lördag 15/1- 2011

Tjohoo!
Jag vet att jag skrev igår att jag skulle ta det lugnt i går kväll, men jag kunde inte hålla mig... jag powerwalkade ytterligare 4 km igår kväll så gårdagens motion på bandet blev 7 km :)
Sen unnade jag mig ett glas rött framför en riktigt bra film, håller man sig till ETT glas så är det faktist bra för hälsan, blir man påverkad så är det mindre bra för kroppen (dock ska tilläggas att det gäller bara 1 dag i veckan :) och inget vitt vin om det inte är riktigt torrt!
Dock har allt mitt sug efter snacks/mat framför tv:n försvunnit helt, jag är helt imponerad av hur kroppen anpassar sig och vänjer sig bort med sockerberoendet! för det fanns ju socker i typ Allt jag åt förut, bröd, pasta, kokta rotsaker, ketchup m.m m.m...

Jag är piggare än nånsin!

Idag har jag sovit ut iaf, steg upp vid 10.30 och åt en frukost/brunch, sen städade jag lite så att jag blev lagom varm i kroppen. Sen blev det en 7 km powerwalk på 75 min.
Jätteskönt! Nu är man nyduschad och ska iväg och handla strax, middagen har jag redan klart i kylen för kvällen, skönt det med...

Dagens mat:
Frukost/Brunch: äggröra med skinka, purjolök, ost och tomat
Lunch: Kållåda
Middag: Gårdagens middag: fläskfilépanna med blomkålsmos


FRUKOST/BRUNCH

LUNCH

Jag har nästan svårt att få i mig 3 mål mat per dag, men det är ju absolut minimum eftersom man vill behålla förbränningen och inte sätta kroppen i svält.
Men det är en häftig känsla av att man äter för att kroppen behöver "bränsle" inte för att man är matberoende eller äter för att man har tråkigt/sitter i soffan ex.
NU ska jag åka och handla...hoppas ni inte blev alltför uttråkade av mitt tjatande om Allt...:)
Ha en skön kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar