lördag 12 mars 2011

Lördag 12/3-2011// lite seg idag...

Tjolahopp!
Hade en supermysig middag igår med härliga grannar, maten var supergod och vinet också :)

Rostbiff i ugn med hemlagad kantarellstuvning (tack mamma för dom underbara kantarellerna!) och granatäpple kärnor.
Gästerna fick en gratinerad västerbotten/potatispuré till, jag åt sparrisbroccoli.

Köttet marinerade jag i torsdags så att det fick dra ordentligt, sedan brynde jag det snabbt i smör och sen in i ugnen (120-130 grader) slow cooking :)

Efterrätten blev mascarpone med vanilj och bär.


Och så fick vi LILLA flaskan vin :) inte undra på att man har lite lätt skallebank idag...haha...
Jättegott var det iaf!

Spelade "Våghals" och stackars Jessica fick gå till grannen och be om tandkräm (och hon skulle begära det på sitt finger...haha...)
Och det gjorde hon, jag stod och tjuvlyssnade i dörren och höll på DOG av skratt!

Jessica: Hej, jag undrar och jag skulle få låna lite tandkräm?
Grannen: Javisst! (jätteglad och inte alls förvånad över att en festklädd tjej kommer och begär tandkräm kl. 21.30)
Grannen: Är du nyinflyttad? (hahaha jag dööör!)
Jessica: Njaee...
Grannen kommer med tandkräm, och Jessica sträcker fram sitt finger (för det var där hon skulle ha tandkrämen)
Jessica: Jag kan ta det på fingret! (jag håller på att kissa på mig av skratt bakom dörren!)
Grannen: (som om det vore det mest naturliga i världen!) Ja men absolut! och så trycker hon ut tandkräm på Jessicas finger :)

Ja vad ska man säga, Jessica klarade utmaningen helt perfekt!

Undrar om grannen kom på senare att det var en lek...hon är oavsett en väldigt skön person så jag tror inte det är så mycket som får henne att lyfta på ögonbrynet :)

Dagen "efter" såhär så är jag lite seg...druckit 2 koppar kaffe och berocca...men inget tycks bita idag... är fortfarande törstig...
Det blir INGET vin ikväll till Mello iaf...jag ska HA minus på måndag :)


Vad ska ni hitta på idag/ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar