tisdag 1 mars 2011

jobbig dag....

Den här dagen har varit allt annat än bra :( hade en barnklippning på jobbet och det blev Helt fel! mammans önskemål angående pojkens klippning stämde inte alls med min klippning...jag frågade och dubbelkollade med henne (inte en) utan 3 Gånger om vi var överens innan jag satte saxen i håret på killen.
Sen när jag är klar, Då säger hon att jag klippt helt fel! suck...vad ska man göra?! killen satt som ett stort frågetecken i stolen och jag såg ut som en fågelholk!
Hur kunde jag missuppfatta henne undrade hon??? what???
Nåväl vad ska man göra, kunden har ju "alltid rätt" så jag bad självklart om ursäkt för att JAG hade missuppfattat Henne :)

Skulle dagen ha fortsatt bättre hade jag knappast klagat, men sen fick jag en annan Väldigt speciell kund, hon skulle färga håret (piece of cake tänkte jag) men nejdå, hon verkade tro att det var en restaurang och inte en frisör hon var hos...jag servade henne med Allt, godis (som jag trodde var främst till kidsen) kaffe, kakor, en smörgås!?!, jo tjena...men där jag jobbar så är service Allt så man fogar sig efter det.
När jag var klar med henne hade jag 0 ZERO NADA energi kvar.
Fick sluta 16 och det var sååå skönt.

Och nu kan man tycka att turen borde vända...men ICKE!

Kom hem och skulle hitta på något kul med 6 st. kycklingfileér som datumet går ut på i morrn.
Och som ni vet så är jag ju inte helt handfallen i köket, så jag tänkte testa att göra en smaskig indisk gryta.
Jag plockade fram en massa goda ingredienser och började mecka, när grytan var klar och det enda som saknades var att aningen 1. koka ihop den en längre stund eller 2. reda den med en lchf-vänlig redning så var ju valet enkelt, jag reder den så går det fortare!

Googlade lite och fick tips om fiberhusk! tog bara en 1/2 msk till att börja med för att se hur den betedde sig i grytan, har ju aldrig "rett" nån gryta med det innan.
På 2 minuter förvandlades min härliga gryta till ett snorliknande slem! fy tusan!

Smaken var det inget fel på, men "snorkonsistensen" funkade inte i min mun, så jag fick plocka ut kycklingbitarna och broccolin och hälla på en massa god raita för att det skulle vara ätbart.
Så nu sitter jag och surar i soffan och spär på surheten med ett stort glas citron-vatten.
J A G  Ä R  S K I T S U R! ! !

Nog gnällt...ska lägga in receptet på grytan MINUS FIBERHUSK senare.
Kram på er från en mindre positiv Daniela :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar