söndag 20 mars 2011

Härlig söndag!

Vaknade utan skallebank= lagom mycket att dricka igår.
Lagade en brunch, äggröra, bacon, lchf-mackor, avocado, kaffe m.m gott och mättande.

Lunchen blev rester från igår, slängde ihop kalvfilé, bacon, lök, kantareller och grädde kokade spagetti till (gästerna) smakade dock en liten gnutta (första pastan på 3 månader!) gott men inget jag behöver längre.

Sen en sväng till ica för att fylla på förrådet, efter det lämnades familjen av i hamnen för att bege sig hemåt, saknar dom redan :(
Alltid lika mysigt att ha dom här, borde ses oftare på den här sidan av vattnet :)

Lagade ingen middag alls idag, var varken sugen eller hungrig.
Det blev lite plockmat senare istället, ost, paprika, gurka och sånt, nöjd ändå.

Har funderat länge på att byta vägdag från måndag till tisdag eller onsdag (för att måndagen ligger för nära helgen då "man" lätt fuskar eller unnar sig något gott...
Men insett att det bara är att lura sig själv, likabra att få se måndagens resultat och visar det dåligt så vet man själv varför, ingen idé att hålla sig i veckorna om man planerar in väljer att unna sig på helgen och därför står still eller går upp på vågen.

Förra veckan stod jag helt still på vågen, så jag hoppas verkligen att det blir ett minus i morgon trots att jag "unnat" mig både lite vin och ett par drinkar i helgen.
Jag tänker oavsett inte sluta leva bara för att jag ändrat min kost :) så står det still i morrn får jag slänga in mer motion på schemat!

Hoppas att ni har haft en lika mysig och trevlig helg som mig!

Sov gott alla så hörs vi i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar