tisdag 22 mars 2011

Härlig dag!

Har haft en bra dag på jobbet, klippt och gjort slingor och sånt skoj!

Efter jobbet blev det en snabb sväng till gamla stan och Gustaf Mellbin för att handla nya bh:ar.
Jag hittade butiken av en slump när jag jobbade i gamla stan och efter det är jag STUCK!
Dom har världens bästa personal och dom tar fram det du beskriver/begär, dessutom har dom stooora storlekar så även fast man har hängiga jättetissar så får man en snygg bh som sitter perfekt :) (75 G-H har jag)

Min favvotjej jobbade idag och hon kliver in i provrummet och visar Hur en bra bh ska sitta (utan att vara påträngande) hon byter ut, hämtar nya, ger tips osv. osv.
Så om ni har vägarna förbi gamla stan, gå in där och kika!
Tänker dock inte visa bilder på HUR bra dom sitter eftersom det är liiite för privat...heh...

HÄR har ni deras hemsida om ni är nyfikna!

Här är dom som följde med mig hem, ibland får bekvämt gå före supermegasexysnyggt ;)

Nummer 1.

Nummer 2.


Middagen idag blev helt underbara köttbullar med blomkålspuré & hemlagad pressgurka och gräddsås! YUMMIE!
Självklart utan socker, redning & ströbröd :) lika gott om inte godare...
Resten av kvällen spenderas i soffan framför tv:n och det mest efterlängtade programmet; Desperate Housewives :)

11 kommentarer:

  1. Mmm köttbullar :)

    Svar: Japp, nya tag nu!

    SvaraRadera
  2. Ja köttbullar är MUMS! :) bra där Ella, vi får peppa varann!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du haft och snygga bh:isar...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Varför dricker du berocca?är det B vitamin tillskott eller minns jag fel?
    Är det spec bra för LCHF:are att dricka eller?
    Btw...TACK för inspirerande maträtter!

    SvaraRadera
  5. Bondbruden: Tack :) ja en härlig dag! Kram!

    Petra: Jag dricker det mest för att få i mig lite vitaminer (och för att jag klarar av att dricka det utan att få sötsug, eftersom det är sötningsmedel i dom) Det är en multivitanmin brus :)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja handla BH:ar där, men jag inbillar mig att det är dyrt. :( Har du något recept på köttbullarna och såsen? Hur gör du det utan ströbröd?

    SvaraRadera
  7. Ullis: det är ganska dyrt, men kvaliteten är så mycket bättre än på vanliga butiker, dessutom så prövar Dom ut rätt storlek (oftast köper folk helt fel storlekar själv) Så jag betalar gärna ett par hundra extra för en rejäl bh :)
    Köttbullarna gör jag med köttfärs, lök, ägg, kryddor och lite grädde. Rulla och stek som vanligt! :) lika gott och enkelt som med ströbröd!

    SvaraRadera
  8. Köttbullar...MMMMM! Hur gör du pressgurkan?=)

    SvaraRadera
  9. åh vad gott, pressgurka är en favo

    SvaraRadera
  10. Jag skivade gurka tunnt, hackade dill, hällde på lite salt, några droppar hermesetas, ättika och sen täckte jag allt med kokt vatten och lät stå i kylen och svalna och dra in alla smaker :)

    SvaraRadera
  11. Mmmm, måste testas, du kan inte lägga ut det på bloggen med lite mått å sånt också?=)

    SvaraRadera