fredag 14 januari 2011

Fredag 14/1- 2011

Jag är SÅÅÅ Pepp! Och glad över att det är så många som läser min blogg, det gör en Ännu mer pepp! :)

Idag steg jag upp vid 07:30 och gick mina 3 km på löpbandet för att få igång kroppen, man blir så pigg efteråt det gäller bara att ta sig upp och Just Do It :)

Sen tänkte jag bara säga till er alla som känner nu när helgen är här med middagar, kvällar i soffan och alla dom små sugen man får efter allt gott att INTE falla för en massa onödiga frestelser, det Går att stå emot hjärnan (för det är faktist där kontrollen sitter) äter man bra mat och har nyttiga snacks framför tv:n så funkar det faktist.
Det handlar bara om att inte "unna" sig en massa saker i början av sin viktminskning eller "fuska" med bara "liiite" som man väldigt lätt kan övertyga sig själv :)
Jag ska sluta tjata nu och bara säga att vi klarar att hålla oss och rasa i vikt, man kan gå ut och äta middag och äta nyttigt om man Vill.

Maten idag:
Frukost: 2 ägg, 3 skivor edamer ost
Lunch:  Kycklingsallad
Middag: Fläskfilé panna med blomkålsmos och parmesanost :) mums...

Ikväll blir det ingen mer träning, har stått och gott hela dagen idag så jag låter kroppen återhämta sig tills i morgon bitta iaf :)

Hoppas ni alla får en mysig fredagskväll!

MIDDAGEN


P.S Blir ni jättesötsugna kan ni alltid ta en liten burk turkisk yoghurt och blanda i kanel, lite färska bär och ett par droppar citron :) gott nyttigt och citron gör att man känner sig mindre sötsugen om man har problem med den biten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar