torsdag 17 februari 2011

Torsdag 17/2- 2011 //till gynekologen...

Har varit och tagit en massa prov och ultraljud hos gynekologen, och nej inte för att kolla om jag är gravid utan för att kolla om det fanns någon orsak till mina magsmärtor där.
Allt såg fint ut, inga cystor, ingen bebis ;) och tyvärr heller inga förklaringar till mitt magont :(
Mensen (som jag nu haft 2,5 vecka) förklarade läkaren att kunde vara ett "bevis" på att kroppen fungerar nu när jag gått ner i vikt och bytt kost och levnadsätt.
Så det är ju egentligen positivt, men jag skulle dock höra av mig om den pågår alltför länge och om den blir rikligare.
Magsmärtorna förklarade han att kunde vara ett virus/bakterie från resan, vissa människor har känsligare mage/tarmar och reagerar direkt om dom får i sig något som är annorlunda mot den vanliga kosten.
Dock har svullnaden gått ner en aning så vi får hoppas att det går åt rätt håll nu.
Ska ändå vara hemma och vila, så inget jobb i morgon heller.
Hoppas att jag mår bra i morgon iaf för jag ska ju hem till den älskade ön Åland och hälsa på familjen i morgon kväll.

Just det glömde att berätta att läkaren INTE gillade lchf, han påstod att han träffat Många som gått upp i vikt när dom testat..men jag bara log och nickade snällt :) men sen när han fick höra hur mycket jag gått ner på (ganska kort tid) så tyckte han att "det var ju bra om det funkar för dig" :) haha...
Ska besöka han igen om ett halvår när jag är riktigt smal och snygg och höra vad han tycker om lchf då :D

Nog om mens, läkare och tjafs...

Vi hörs senare!

P.S personerna på bilden har inget med blogginlägget att göra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar