söndag 6 februari 2011

Söndag 6/2- 2011 //mysig söndag

Mysig eftermiddag och kväll!

Har hunnit med massor idag, städat hela lägenheten grundligt (det är ändå nästan 100 kvm) så det tog ett tag, sen tvättat två maskiner tvätt och till sist storhandlat mat för veckan.

Hade en tjejkompis och hennes lilla son på middag ikväll, jag bjöd på fiskgryta med räkor och aioli (recept finns här på bloggen)

Efter middagen slängde jag ihop lunch och/eller middag tills i morgon, hittade receptet på dom underbart goda färsbiffarna med basilika, soltorkade tomater och pinjenötter på nätet (som grannarna bjöd på igår) och det var ju både gott och enkelt att göra!
Som tillbehör blev det fetaoströra och sallad.

Och Tack grannarna som får mig att våga pröva lite nya smaker! det var verkligen smaskigt!   

Lägger ut receptet om ni är sugna på att testa, receptet finns annars också i boken: g.i in the city (fast det är g.i så är det så lågt kolhydratsinnehåll så att man kan äta dom även om man äter Lchf :) med extra fet sås till :)

Nu är det soffan som hägrar och sen har jag köpt senaste numret av Topp Hälsa som ska få göra mig sällskap i sängen ikväll!

Ha en fortsatt mysig söndag!

Pssst...i morrn är det vägning och mätning...och jag har "bara" fuskat med ett par glas vin igår...så det ska banne mig visa mer än 0,6 den här veckan! (kan vi ju drömma om iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar