söndag 20 februari 2011

Söndag 20/2- 2011 finsk humppa, mineralvatten och gratis öl...

Så kan man sammanfatta hemresan från Åland.
Skulle bunkra upp lagret med öl, lonkero, sprit m.m (till gäster, har en 10 pers. middag på lördag) så vad passar då bättre än taxfree :)
Tjejen i kassan missade öllådan som jag både sade till om Och lyfte och visade när jag gick förbi henne så skit för henne, lite rabatt för oss :)

Käkade lunch/middag i bistron, jag beställde gremolatabakad laxfilé med sallad istället för risotton, dock fick jag både och...smakade inte ens på risotton (den såg ut som gammal risgrynsgröt uäck!
Vatten att dricka = duktig flicka

Sen ner till hytten, läste en tidning och tog det lugnt...tiden går sååå lååångsaaamt på dom där båtarna...

Upp till gaskammaren en sväng, sög i mig 2 giftpinnar och festade till allt med en mineralvatten med citron i :)

Äntligen hemma i soffan, har hunnit laga kycklingfilé med currysås och blomkålspuré till middag, vart inte särskilt mätt på laxen som jag åt på dagen, nu är jag både mätt och nöjd Och har lunch tills i morrn. Skönt.¨

Laxen

Salladen

Mmmm så festligt! :) (hör min ironi.......)


Härlig solnedgång

Middagen hemma framför solsidan :)

Puuhhh tror jag fick med allt...inget extra pinsamt på båten heller, lyckades hälla ur dressingflaskan ordentligt och jag hann se det äckliga toapappret under min sko Innan jag lämnade toan...så nepp...inget extra snaskigt :)

Ha en superskön söndag alla härliga!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar