söndag 27 februari 2011

Menyn från min Ålandsfest!

Förrätten:

Jag lagade hemgravad lax med smörstekt Åländskt svartbröd, ålands specialost och hemlagad senapssås (jag åt inte brödet)


Varmrätt:

Marinerade jag fläskfilé med rotsaksterriné och hemlagad dragon/rosépepparsås


Dessert:

Mörkchoklad moussé med cognac, vitchoklad moussé med citronvodka, hallon och björnbär marinerade i citronvodka och mynta.
(godaste moussén jag nånsin gjort tror jag)


Desserten åt jag av (fast jag inte brukar vara så mycket för sötsaker men den var fräsch och god)

Min ålands-meny på riktig Åländska


Till desserten serverade jag även "Pätkis" en åländsk shot
som är populär på arken :)


Jag och min kompis Linda, redo för FÄÄ :)


Vi hade en superkul kväll så om jag plussar på vågen i morrn så var det "nästan värt det" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar