lördag 5 februari 2011

Lördag 5/2- 2011 //fast i boken...


Jag älskar den här boken,har bara läst några sidor men är redan kär! Köp den!

Jag önskar att man kunde få alla människor att läsa och förstå sig på hur man ska tänka och äta för att ge kroppen "rätt" mat, jag blir mörkrädd när jag läser och förstår hur vi har blivit uppfostrade att äta "light" produkter och mindre fett (milda 7% osv) hur kroppen reagerar på tallriksmodellen (som vi alla har lärt oss att äta efter) massor med stärkelse och skit.

Nej usch, jag kommer aldrig mer att utsätta min kropp och mina organ för den våldtäkt som 50-70% kolhydrater per dag innebär, jag kommer att låna ut boken till mina föräldrar och hoppas att pappa läser den, kanske han också kan lägga om lite i sin kost och ta ett par steg ifrån hjärtinfarkt och dåliga värden.

Oavsett vad ni tycker och tänker så läs boken och ta till er innehållet, läs fakta och förstå hur vår kropp är uppbyggd och vad den behöver för att funka optimalt!

Nog med gnäll...ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar