lördag 12 februari 2011

Lördag 12/2- 2011

Trevlig kväll, men mindre bra service på restaurangen vi åt på :(
Vi åkte ner till marinan för att äta god fisk, hittade en supermysig restaurang som såg trevlig ut.
Beställde grillad laxfilé Utan potatis men med sallad och nån form av sås (dom fick helt fria händer att välja)
När maten kommer så har jag en tallrik med fisk, broccoli, morötter och Potatis...men ingen sås och ingen sallad, säger vänligt till om att jag gärna vill ha både sallad och sås och dom lovar att fixa detta....... väntar och väntar och vääääntar....säger till en gång till trevligt men bestämt att jag saknar salladen och såsen, dom ska fixa, great förutom att min lax börjar kallna, äter lite broccoli och lax....väntar och väntar, till sist kommer salladen, med lite olja på (ingen annan dressing) frågar efter någon sås och killen frågar om jag vill ha olivolja??? nej jag vill ha sås...suck hockeypuck........
Till sist skiter jag i vilket, är för hungrig för att orka bry mig, äter även upp morötterna....men inte potatisen... den glädjen ska Ingen få :)
När han äntligen dyker upp har jag klart och tydligt markerat med både bestick och servett att jag är done! klar!
Han ser ledsen ut och det var ju egentligen inte ens hans fel (utan killen som tog våran beställning som knappt kunde engelska) så han här stackaren står nu och erbjuder oss vad som helst (jag har lämnat halva fisken så han tror väl att jag både är arg och hungrig :) haha...
Men jag tackar och säger att det är helt ok, för när jag kände efter så klarade jag mig bra utan sås eller sallad, men det skulle ha vart gott till :) haha... shit happens!
Jag är i Portugal och njuter av livet, att äta light lchf a la´gi är väl ok en kväll.

Låååångt inlägg men va´fan :)

Vinet smakade bra iaf ;) alltid nått!

Den ökända laxfan! :)

Observera att det <INTE är min hand som tar bröd ;) jävla kolisar...haha

Ha en underbar kväll/natt så hörs vi i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar