lördag 12 februari 2011

Lördag 12/2- 2011 //lunch och shopping på stan :)

Härligt väder och underbar stad! hit måste jag åka igen...känns surt att vi bara har några dagar här, men kul att få se något helt nytt.

Vi åt lunch nere vid havet på ett ställe som heter: Café Restaurante Martinho Da Arcada, jättefint och bra service, dock kan jag fortfarande störa mig på att dom tar betalt för bröd, smör, ost och små friterade "snacks" som dom bara ställer fram, men det kan man stå ut med för maten var supergod och servicen kanon.
Vinet kostade lika mycket som en flaska vatten, 1,5 euro...nästan skrattretande billigt :)

Massa kolisar :)

Vi åt båda deras specialitet, biff med champinjoner och deras pata negra plus någon speciell kaffesås! låter ju skitäckligt men det var mumsigt! bad om sallad istället för potatis och den var också god.
Dock hade dom dåligt med feta såser eller dressingar så det blev väl en light version av lchf till lunch :)

Sen måste jag berätta! jag var inne på Zara (klädbutiken) och hittade en supersnygg klänning, av gammal vana tog jag storlek large och gick för att prova, den var för stor! så jag drog på mig en medium och den satt som gjutet! sånt kan verkligen göra ens dag!!! fantastiskt kul.
Hittade även en snygg svart kavaj i storlek 42 (har fortfarande ganska "fläskiga" armar, breda axlar och stor byst) men den var kanonsnygg.
Nu längtar man verkligen till våren där hemma så att man kan få börja använda vårkläder!

Tror att jag har drabbats av vårfeber här borta :) jag känner mig SÅ lycklig!

detta väntade oss på rummet för att vi har haft problem med vår kortnyckel i hissen (man behöver kortet för att ta sig till våningarna som sviterna och loungen ligger på för att bara dom som bor där/har tillgång till loungen ska kunna ta sig dit.


Jag kan erkänna för er.....jag åt jordgubbarna, apelsinskivorna och kiwin men mangon och de TRE små bakelserna var det någon annan som åt ;) hehe...blev "räddad" från frestelserna ganska lätt :)


Snart dags för helkropps massage och sen blir det middag nere i hamnen på någon "inne-restaurang/bar" som vi blivit rekommenderade :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar