onsdag 23 februari 2011

Glömde att berätta en sak......

Igår fick jag ju en briljant idé att jag skulle sola solarium (ja jag vet att det är farligt...) men jag har alltid solat 2-3 ggr per vinter/vår för att känna mig lite fräschare i mörkret.
Nu var det ju första gången på 1 år som jag skulle sola så jag valde 15 min. (istället för 20) jag kom hem och kände mig helt ok.
Kanske lite röd men inte så farligt...sen hade vi ju grannarna på middag åt i lugn och ro och ,sen skulle jag fixa håret på Jessica.
När vi var klara gick jag på toa och fick en smärre chock! jag såg ut som ett rödljus! och inte bara i ansiktet, utan på halsen, ryggen ja överallt!
Jag var så röd så jag behövde inte ens tända lampan på toan, satt resten av kvällen i soffan och agerade värmelampa.

Insåg igår att när man blir äldre blir man ju känsligare...eller så hade dom bara bytt rör :)
Jag hoppas på det sista...dock kommer jag INTE att sola mer solarium får hålla mig tills vi får riktig sol!


Nu ska jag smörja in mitt halvröda nylle och sen en kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar